سوخنان سوسای ماتسو ایاما اوس خیلی قسنگه امتحانش مجانیه
می خوای قهرمان ورزشی شی بیا تو رزمی
می خوای قهرمان ورزشی بیا تو کیوکشین یا همه ی رشته ها

احترام به والدين

برای اين که حس احترام به قوانين و سنن در کودک بوجود آيد و او بتواند با موفقيت وآرامش در کنار همنوعان خود در جامعه زندگی کند ، بايد ازهمان کودکی به او آموخت که به والدین خويش احترام بگذارد و او را از ميزان و چگونگی عشق وعلاقه والدينش نسبت به خود آگاه ساخت . جوانانی که امروزه اين طرز فکر و نظريه را منسوخ می دانند و عشق ، احترام و قدر دانی از پدر و مادر را تاييد نمی کنند معمولا در اجتماع به مقام های مهمی نمی رسند . با توجه به اين که محبت فرزندی از اصول اخلاقی انسانی به شمار می رود ، لذا کيوکوشين کای كان از پذيرفتن هنر جويانی که اين اصل را رعايت نکنند معذور است . به اين ترتيب به آنها می آموزيم که هرگز نبايد کاری انجام دهند که مورد تاييد والدينشان نباشد . افرادی که بخواهند در کاراته پیشرفت کنند بايد از تاييد و حمايت والدين خود برخوردار باشند.

رعايت اصول اخلاقی

بعضی از شاگردان ارتباط بين کاراته و محبت فرزندی را از من جويا می شوند واز من می خواهند که تنها به آنها فنون کاراته را بياموزم ويادگيری اصول اخلاقی و فلسفه های زندگی را به خودشان بسپارم . اما پاسخ من به اين شاگردان هميشه اين است که راه کاراته راه محبت فرزندی ، ادب ونزاکت در رفتار و نظم اجتماعی است . بدون يادگيری اين اصول هر کوششی در جهت تقويت فنون جسمی کاراته بی نتيجه خواهد بود 

برای دیدن تمام مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید

هدف کاراته تقويت جسم نيست....

کاراته نياز به آموزش و تمرينات سخت و جدی دارد که نتيجتاً اين تمرينات قوای جسمانی را  افزايش می دهد . اما تقويت قوای جسمانی تنها هدف کاراته نيست چرا که آنچه که کاراته را از ساير ورزشهای مشابه ممتاز می سازد ، تاکيدی است که کاراته بر روی رشد و بلوغ روحی و ذهنی دارد . راه کاراته همان راه هنرهای رزمی است، راه ادب و نزاکت در رفتار وراه محبت فرزندی است . تمام اين راه ها به يک جا ختم میشود که در نهايت به بهشت منتهی می شود.

پرهيزکاری ، مافوق همه قدرتهاست

قدرت از عناصر تعيين کننده و انکار ناپذير سرنوشت انسان است. در ميان انواع قدرتهای مختلف ، تقوا و پرهيزکاری ما فوق همه قدرت هاست و جامعه ای که تلاش و کوشش در آن محدود به رقابت برای افزايش و نشان دادن تقواست بدون شک بهترين جوامع است.

پيروزی های من در کاراته....

پيروزی های خود من در کاراته ، در رشد و گسترش اين هنر رزمی در تمامی کره زمين از عناصر تعيين کننده بوده است . در طی مبارزاتی که با بوکسورها ، کشتی گيرها ، جودو کارها ، بوکسورهای تای و حتی گاو های وحشی داشته ام همیشه برنده بوده ام و به همين دليل هم اعتقاد دارم تا زمانی که مجاز به استفاده از فنون کاراته هستم ، در مبارزات هيچ گاه شکست نخواهم خورد.  «من معتقدم که يک پيرو واقعی هنر های رزمی بايد آماتور باقی بماند .»


معنای شجاعت و شهامت در عدالت است....

هنگامی که در هنر های رزمی اثری از رقابت های سنگين نباشد، در واقع تبديل به چيزی شبيه رقص می شود. اگر قدرت به منظور زنده ماندن از دست برود ، اين شکست است و شکست يعنی نا بودی ، پيدايش هنرهای رزمی برای دستيابی به پيروزی است و به همين دليل هم در هنر های رزمی نياز به رقابت احساس می شود.  در اين ميان رقيب هر چقدر قوی باشد باز برد با عدا لت خواهد بود . به همين دليل هم بايد در کاراته به عنوان يک هنر رزمی عدالت حاکم باشد . انسان ها بايد مشتاقانه مجهز به سلاح عدالت شوند و به جنگ زشتی ها بروند. مرگ، يك نوع طهارت است . اما مرگ را به جلو انداختن خلاف عقل واصول اخلاقی است . به همين دليل بايد ضروريات و نيازهای خود را در چارچوب قوانين اخلاقی مجاز بر آورده سازيم . راه صحيح وپسنديده در زندگی اين است که انسان بايد از قدرت و مهارتهای خود ، نه تنها برای خود ، بلکه در راه اجتماعی که به آن تعلق دارد استفاده کند . شهامت و شجاعت واقعی نيز تنها به همراه عدالت معنا پيدا می کند.

ذن و کاراته

ذن  ، کاراته است و کاراته ذن واقعی . فلاسفه و پيشروان بسياری از مکاتب اشتباه بزرگی در تعبير مفهوم واقعی ذن کرده اند آنها درک مفهوم ذن را مشکل و غير روشن تصور می کنند و معتقدند که فقط برای دانشمندان ميسر است . اما اين طور نيست ، ذن در درون ما و اطراف ماست . اهميت و بزرگ بودنش به اين خاطر است که بسيار دست يافتنی و قابل حصول است. ذن وحدت کامل جسم، اهداف و روح است. چنين وحدتی تنها راه تکامل انسان و هماهنگ بودن آن با جهان است و اين حالت ذن واقعی می باشد.

 کاراته در قدرت خلاصه نمی شود....

قدرت کاراته انکار ناپذير است چرا که تمامی بدن در حکم اسلحه ای می شود که قادر به کارهايی است که به چشم فرد باور نکردنی است. اما کاراته تنها در قدرت خلاصه نمی شود کاراته مانند کوه يخی است که قدرت ، تنها نوک آنرا تشکيل می دهد و عمق و معنای کاراته بيش از اينهاست.

 جانشين من کسی است که....

من به هيچ وجه قصد ندارم که اين سازمان عظيم کاراته را به فرزندان خود واگذار نمايم . تنها کسی که در راه من قدم بگذارد و پيشرفت کند ، می تواند مسئوليت اداره اين سازمان را به عهده گيرد . من از مردان بزرگی مثل مياموتو ، موساشی ، سيگوتاکامو ری بيسمارک ، کنفوسيوس و شاکيامونی روحيه شور و اشتياق ، صداقت ، انسانيت و مهربانی را به ارث برده ام و به اين ترتيب هيچ گونه ثروت مالی برای خانواده ام به ارث نخواهم گذاشت . اما اميدوارم که بتوانم مشعل فروزان اميد، قدرت اراده، هدف و اشتياق را که روشن کننده راه من بوده است به دست نسل های آينده بسپارم.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 20:45 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان می خوای قهرمان ورزشی بیا تو و آدرس moeinreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







دریافت کد صلوات شمار